| Roudnická galerie připravuje každoročně výstavu, jejímž prostřednictvím umožňuje divákům nahlédnout do svých sbírek. V uplynulých letech prezentovala několik autorských kolekcí prací na papíře i stěžejní soubory, jež tvoří fundament sbírkového fondu instituce. Výstava Pole rezonance na tento způsob práce navazuje, posouvá jej však blíže soudobému kontextu. Autorka výstavy vybrala ze sbírkového fondu galerie obraz Václava Boštíka Zakřivený prostor. Dílo, které vzniklo v roce 1970 během 1. mezinárodního malířského sympozia Roudnice 70´, patří mezi Boštíkovy vrcholné práce a zároveň mezi nejcennější akvizice roudnické sbírky. K účasti byli přizváni vizuální umělec Petr Dub (*1976) a původem český sochař žijící ve Francii Vladimír Škoda (*1942). Petr Dub na výstavě prezentuje práci Cheyenne Silver (2013) oscilující na pomezí malby a objektu, v níž se podobně jako Václav Boštík, ale zcela po svém, vyrovnává s problémem obrazové plochy a směřováním tradičního závěsného obrazu. Dvojici pláten doplňuje objekt Vladimíra Škody Zrcadlo času (vibrující) (1999-2005) z leštěné nerezové oceli. Ten lze z jisté perspektivy chápat jako zachycení Boštíkovy myšlenky energetického pole v prostoru a hmotě. Výstavní prostor foyer roudnické galerie se tak stal místem setkání tří prací tří autorů rozdílných generací, ale i pomyslným polem rezonance rozdílných uměleckých přístupů a myšlenek, které se však v určitých aspektech protínají. Ačkoli se jedná o výstavu komorního formátu, byla nominována do soutěže Gloria musaealis, neboť se zajímavou formou dialogu dotýká stále živé otázky možností obrazové plochy. Zároveň je touto cestou vzdán hold akviziční činnosti Miloše Saxla, díky jehož prozíravému přístupu byly sbírky galerie obohaceny o klíčová díla druhé poloviny 20. století. |