| Projekt obsahuje dvě části – historický byt a školní třídu. Cílem je vtáhnout návštěvníka do období nejnovějších dějin, které bývá často opomíjeno, přestože tvoří spojnici mezi minulostí a současností. Výstava není návštěvníkem pouze pasivně prohlížena, ale naopak aktivně prožívána. Ocitá se přímo uprostřed dobové reality tak, jak byla našimi příbuznými každodenně žita, a cítí se jako „u babičky na návštěvě“. Svým pojetím představuje výstava ojedinělý pokus věrně, v celistvosti a s důrazem na detail zobrazit danou dějinnou etapu prostřednictvím vybavení jednoho typického bytu. Stejně tak je tomu i v případě navazující expozice, která představuje školní třídu tak, jak ji žáci mohli zažít v 50. letech 20. století. Také zde je veškeré zařízení plně funkční, a tak je třída i dnes využívána k projektovému vyučování. Oběma expozicemi se prolíná snaha o maximální funčnost veškerého vybavení. Expozice má být nejen modelem minulé skutečnosti, ale minulostí „do detailů přemístěnou“ do prostor muzea.Tuto filosofii dokládají funční dobové vypínače, osvětlení či spotřebiče a rovněž také školní kamna, ve kterých je možno zatopit. |