| Přihlášený soutěžní projekt představuje dva sály stálé expozice Muzea Jana Amose Komenského v Uherském Brodě a vstupní prostor do muzejních expozic, které byly vybudovány v termínu od září 2016 do března 2017. Vstupní prostor je navržen tak, aby splňoval požadavky moderního technicko-provozního zázemí a v návaznosti na současné muzejní požadavky plnil úlohu důstojného vstupního prostoru do celé expozice muzea. Oba nově koncipované sály s novými expozicemi Stará škola a Informatorium nahrazují dosavadní součásti staré expozice Stará škola a Nová škola budované v letech 1991–1992. Oba sály již nesplňovaly požadavek moderního pojetí prezentace vystavovaných exponátů. Současně muzeum postrádalo moderní prostor, v němž by byly naplňovány nové požadavky na interaktivní vzdělávání mládeže pomocí zábavné formy výukového programu, který by naplňoval zásady vzdělávání zábavnou formou podle Komenského pojetí pedagogické činnosti. Z důvodu značně zastaralé koncepce původního rozvržení expozičních sálů, které byly budovány již v 90. letech minulého století, bylo rozhodnuto o jejich přebudování v duchu moderní expozice splňující požadavek interaktivního zapojení návštěvníka do procesu získávání vědomostí o době Komenského a seznámení se s rozvojem vědy v 17. století. Současně je zde naplněn i záměr výuky a získávání poznatků podle moderních principů muzejní pedagogiky, jež je zde uplatněn formou her, výkladů, výukových programů, přednášek, videoprojekcí a dalších ukázek z muzeologické činnosti. Vybudováním sálů Stará škola a Informatorium je tak plněn i požadavek aplikovat moderní technologie v muzejní práci s návštěvníkem a představit muzeum jako místo celoživotního vzdělávání za pomocí moderních technologií počátku 21. století. Podáním přihlášky do soutěže Gloria Musaealis chce tým řešitelů nabídnout do soutěže počin, který představuje netradiční pojetí muzejní činnosti, kdy se za pomocí nových technologií vzájemně propojuje snaha po prezentaci historických artefaktů kulturního dědictví s principy muzejní pedagogiky a muzeologie. |