| Výstava si klade za cíl interpretovat Loosovy teorie v souvislosti s jeho realizacemi v českých zemích. Vizuální stránka výstavy je založena především na velkoformátových současných fotografiích fotografa Martina Poláka. Jde zejména o snímky pražské Müllerovy vily a Brummelova domu v Plzni. Jako pět zásadních témat Loosovy tvorby jsou zvoleny Raumplan, enfiláda, symetrie, materiály a vnitřní zařízení a tyto pojmy jsou instalací návštěvníkům srozumitelně vysvětleny jak fotografiemi, tak i textovou části výstavy.
Důležitým prvkem výstavy je obdélníkový diagram Loosova života se schématickou zlatou linkou, který symbolizuje jeho životní dráhu, umístěný uprostřed podlahy výstavního sálu, kde v průsečících mříže časových a prostorových souřadnic jsou připomenuty nejdůležitější Loosovy projekty v českých zemích i ve světě.
Vrcholem - high-light - výstavy však je zejména pro laickou veřejnost soubor 10 modelů Loosových staveb i neuskutečněných návrhů. Dominantou je model soutěžního návrhu na mrakodrap Chicago Tribune z roku 1922. Tento návrh sám o sobě dokumentuje Loosovu originální polohu mezi vztahem ke klasickému dědictvím a novodobými tendencemi tvorby prostoru.
Výstavu doplňují tři originální sedací nábytkové kusy ze soukromých i veřejných sbírek, které Adolf Loos osobně navrhoval nebo vybral do svých interiérů. Expozici doplňují i audiovizuální prvky v podobně původní animace od výtvarníka Matěje Smetany s názvem O stavbě a oděvu a úryvky z knihy Řeči do prázdna, které čte Václav Žmolík
Výstava byla zahájena 10. prosince 2020 naživo přenášenou vernisáží z Národního technického muzea a stala se tak vyvrcholením projektu Rok Adolfa Loose 2020.
|