| Výstava mapuje přítomnost českých umělců v Bretani v letech 1850–1950 a hodnotí, jakým způsobem zachycovali její drsnou krajinu či tradiční bretonské motivy, vliv pontavenské školy na jejich tvorbu či naopak její jedinečnost.
Vzniku výstavy předcházelo několik let výzkumu a přiřazování jednotlivých děl konkrétním lokacím v Bretani. Díky tomuto bádání je možno s jistotou tvrdit, že všechna díla zařazena na výstavu Bonjour Monsieur Gauguin zobrazují bretonskou krajinu či jiné motivy.
Bretaň odjakživa přitahovala výtvarné umělce a na přelomu století se díky pontavenské škole stala významným uměleckým centrem moderního umění, kam se sjížděli nejprogresivnější malíři tehdejší doby. Pravidelně do Bretaně jezdili i umělci českého původ, několik málo z nich se tam i na čas usadilo.
Díla českých autorů (např. Jaroslav Čermák, Antonín Chitussi, Alfons Mucha, Josef Čapek, František Kupka, Jan Zrzavý, Alén Diviš, Toyen, Jan Křížek) jsou doplněna o srovnání s obrazy zahraničních tvůrců jako Paul Gauguin, Paul Sérusier a Émil Bernard.
|